2 de juny 2008

Imatges de l'orfenat de la Mare Teresa de Calcuta

Una de les coses que ens va impactar més en el viatge a l'Índia va ser veure els nens de l'orfenat que va crear la Mare Teresa de Calcuta. El que també ens va fer reflexionar era el fet de veure aquells nens enmig de tanta pobresa però tant contents... Potser tots plegats podríem aprendre una mica d'ells!

23 de maig 2008

Postals de l'Índia

Després de 9 mesos hem agafat algunes imatges gravades amb càmera de fotos per ensenyar-vos què varem viure...

1 de set. 2007

Bombay...pluja cada 10 minuts

El viatge en tren va acabar sent de 34 hores. Semblava que no aguantaríem però l'avorriment ens va fer adormir durant moltes hores. L'uno també va ser una bona alternativa i els Sudokus també hi van ajudar. Finalment, ens plantàvem a Bombay (la ciutat del cinema hindi)a les dues de la nit. Vam córrer a buscar un hotel i cap a dormir que el dia següent s'havia de veure la ciutat. Una ciutat completament diferent a totes les demés que havíem vist. Això ja es veia més occidentalitzat! No es sentien tants clàxons sonant, la gent anava vestida amb roba occidental, hi havia grans botigues de marca i gent amb més pasta... No cal dir que els preus eren moltíssim més alts! Aquí vam agafar la guia del lonely planet i vam començar a visitar llocs interessants. A la nit, tocava sortir de festa ja que era l'última nit a l'Índia. Així que després d'un bon sopar vam acabar en un pub i després a la discoteca. Allà vam conèixer gent d’Itàlia, de corea i catalans. Vam acabar ballant tots junts. Va ser una bona nit! El dia següent, vam acabar de visitar Bombay ja que l'avió marxava a les dues de la nit. Aquí acabaria el nostre viatge. Un viatge que segur que es repetirà...potser d'aquí a dos anys...i al nord de l'Índia, a les muntanyes...i al Nepal. Ja es veurà! Molts petons a tots!!!

25 d’ag. 2007

Ja s'acaba

Un mes sembla molt però viatjant no es res...quina pena...ja nomes queden 4 dies per agafar l'avio i tornar. Però tornarem amb la maleta carregada de bones vibracions, grans aventures i molt coneixement! Ha valgut la pena...ha valgut molt la pena! Reprenem el fil...vam acabar a Pushkar. Per mi el millor...tot i que avui estem a Varanasi i també te la seva tela però m'hi sobra el caos circulatori. Però anem per pams... Quan vam marxar de Jaipur per anar a Agra, Orchha, Kajuraho i Varanasi. Agra era una parada obligatòria ja que s'ha de veure l'impressionant Taj Mahal. Ens van fotre una arrissada amb la pasta que va ser per flipar! Però s'havia de veure... Un gran monument de marbre que nomes mirar-lo desprenia amor i complicitat. Un Maharaja li va construir a la seva difunta dona en homenatge. I ara el cos de la dona i el de l'home reposen dins el monument. Per fora es encantador però per dins dona molt que desitjar. Això es tot el que vam fer a Agra ja que a la nit hi ha molta violència i ens van aconsellar no sortir de l'hotel. El dia següent ens vam plantar a Orchha on ens va ploure...era un poble molt maco...ple de temples i palaus de Maharajas però no el vam poder disfrutar tan com haguéssim volgut degut al temps. I finalment, arribem a Kajuraho, la ciutat del Kama-sutra. Allà vam veure els temples amb escultures del kama-sutra. Algú ho va disfrutar durant la nit. I aquesta mateixa nit, vam anar amb tota una colla a sopar. Allà vam fer amistat amb una parella italiana que, a partir d’aquí, ha fet la ultima part del viatge amb nosaltres. Ara marxarem a sopar amb ells i ens despedirem perquè dema separem els camins. I ens plantem a Varanasi. Aquí hi hem estat dues nits. Aquest mati hem anat amb barca pel riu Ganges...ens hem llevat a les 4:30h per veure com sortia el sol i com la gent anava a pregar i a dutxar-se al riu sagrat. Mes tard, hem anat a veure l'orfenat de la Mare Terea de Calcuta. Ha estat impactant...del mes impactant que hem vist. Ja havíem vist malalties però no havíem estat amb els nens que les tenien. Quan hem entrat, estaven fent classes i les han parat per recebre'ns. Aquests nens son nens amb famílies mooolt pobres que es passen el dia a l'orfenat i van a dormir a casa seva. Ells ens han acompanyat a gairebé tot el recorregut. En una planta hem trobat a nens discapacitats...se'ls veia contents! I on ens ha tocat mes ha estat a una habitació on hi havia uns 8 nens amb diferents malalties. La Sandra ha estat molta estona amb una nena d'un any que tenia la mirada molt trista...no se pas que deu haver viscut. I jo he tingut als braços una nena que devia tenir 2 mesos. Una nena abandonada...plena de butllofes als peus i a la panxa. Plorava i quan l'he agafat ha callat. Necessitava apreci i carinyo...quin greu...me l’hagués endut si hagués pogut. No hem tirat ni fotos de lo tocats que hem quedat. Abans de marxar, quan hem sortit, els nens del primer pis ens han cantat una cançó...i hem sortit al carrer...en silenci...ningú deia res...tothom pensava i, a mes d'un, una llàgrima li queia. No hi ha paraules. L'orfenat en bones condicions. No feia pudor i, a banda de les germanes, hi havia voluntàries. Això no passava a l'hospital de la Mare Teresa de Calcuta. També hi hem estat. Però aquí la pudor ja es notava nomes a l'entrada. Crec que no hi havia suficients infermeres per cuidar a totes les persones, majoritàriament gent gran, que hi havia a fora els patis esperant per menjar. Dins les habitacions, mes d'un avi que no es podia moure i esperava a que l'ajudessin. Tela...avui ha estat un dia de molta tela... I per acabar, hem anat a veure els crematoris. Hem anat a un petit crematori que hi ha al costat del riu Ganges on hem vist com cremaven als morts. Primer, pel carrer, hem vist com en portaven un a cremar. I allà hem vist tot el procés...des de que arribaven fins que els cremaven. N'hem vist algun en un estat avançat...nomes en quedava una cama... I lo fort del cas es que si no es cremen en les 3 hores que dura la cremació, les restes van al Ganges i se les mengen els peixos. D'aquesta manera, diuen que comencen un nou cicle. El problema es quan qui es mor no te diners...li venen una llenya dolenta i, pertant, mai s'acaba de cremar. A qui tampoc cremen son als nens, les dones embaraçades i la gent amb picades de serps. En aquest cas es tira el cos sencer al riu. I podria anar explicant però ara toca reflexió... i dema 31 hores de viatge en tren per arribar a Bombay on el dia 30 agafem l'avio de tornada. Segurament no tornarem a connectar-nos així que ens veiem a la tornada!!! Salut i molts petons a tots!!!

19 d’ag. 2007

Pushkar...genial!

De moment, la ciutat de Pushkar es la que mes m'ha agradat del viatge. Te un encant especial que, ni amb paraules ni amb fotos us podré explicar... Hi ha hagut molts minuts de riures, de complicitat i, també, de reflexió. Aquest poble hi convida. Esta ple de temples! De fet, vam pujar no se pas quants esgraons per arribar a un temple...sort que les vistes s'ho valien...i la gent que trobàvem pel camí també. Encantador... nomes em surten aquestes paraules. Aquí, ens vam apuntar a un sopar jueu. Amb la benedicció de la taula i tot...va estar molt be, divertit! I les nits a la terrassa també ho van ser. Com que no es pot consumir cap classe de d'alcohol en una ciutat sagrada, els nois van anar a comprar birres a una gasolinera de les afores i van portar-les al terrat. Vam riure molt, com sempre. A banda de la ciutat, em quedo amb la mirada i la complicitat que vaig tenir amb un nen que treballava a la botiga de sota l'hotel. Que bonic que va ser quan em va dir "I love you!". Poques vegades he sentit un t'estimo tan sincer. Vam jugar a algun joc...jocs de mans. I, l’últim dia, abans de marxar em va portar un xai (com un tallat) sense que jo li demanes res. El seu tiet em va dir: "Emporta-te'l". Si que ho hagués fet si hagués pogut. Aquí les petites coses se't fan enormes...t'omplen com poques coses t'omplen en la vida normal. No m'estranya que qui hi va, hi torna... jo encara hi soc i ja hi vull tornar! Nomes queda una setmaneta i necessitaria, com a mínim, tres mesos mes! Altra vegada no podem enviar fotos ni vídeos perquè es impossible penjar res. Ho farem una vegada estiguem a Catalunya. No serà el mateix però no hi podem fer mes. Ara estem a Jaipur. Avui a la nit intentarem anar a veure una peli de bollywood que es veu que arrasa: Partner. Aveure si hi ha sort. Avui es diumenge així que moltes coses estan tancades. Nomes hem pogut anar a veure dos palaus de Maharajas. En un d'ells hi hem pujat amb elefant. No cal dir que ens han fotut un bon "palu". Però un dia es un dia no? Els palaus son molt similars. Enormes castells envoltats de muralles. Molts situats dalt de turons. Dins, habitacions...moltes habitacions on hi havia el Maraha i les dotze esposes (una per a cada mes de l'any)...no eren pas putes ells! Mes o menys com ara...les dones no son res en aquesta societat i la Sandra i jo mes d'una vegada ens hem sentit arraconades per això. Els nois no ho tenen tan malament però han de vigilar molt el forat de darrera perquè aquí mes de la meitat son gais... o això es el que se'n interpreta. Dema marxarem cap a Agra. Anirem a veure el Taj Mahal...segur que ens impressionarà...no se si l'edifici o el que haurem de pagar perquè ja ens han dit que ens anem mentalitzant. A tots els llocs, els indis paguen molt poc i nosaltres podem arribar a pagar cent vegades mes. I per veure coses que estan en obres, moltes vegades, perquè ho estan preparant per la temporada alta que comença a l'octubre. Va...ja us en he fet cinc cèntims. Tornarem a escriure abans de tornar! I no prometem fotos perquè sembla ser impossible... Petons a tots!!!

15 d’ag. 2007

De camí a Udaipur

Hem viatjat moltes hores amb cotxe. Així que hem pogut veure molt paisatge, moltes persones i molts tipus de pobles diferents. L’Índia esta plena de temples i aquí us adjuntem la foto d'un d'ells fet amb marbre blanc...